Retourvoorwaarden

Te veel besteld of toch niet helemaal blij? Geen probleem! Stuur je product(en) binnen 30 dagen retour.

Type retourUitleg
Gratis retourneren98% van onze producten kun je 30 dagen gratis retourneren
Bedrag per itemVoor producten met het label 30 dagen retourneren vragen we een bedrag per item
Uitgezonderd van retourserviceDe volgende producten zijn uitgesloten van retourneren

Meld retour aan

Nog niet zeker over je product?
Nog niet zeker over je product?

Vraag gratis stalen aan voor o.a. behang en akoestische panelen.



Veelgestelde klantvragen

Neem rustig de tijd om te beslissen of je je bestelling wil houden of niet. Na ontvangst van je bestelling heb je namelijk de mogelijkheid om je product(en) binnen 30 dagen retour te sturen.

Nadat wij je product(en) retour hebben ontvangen, krijg je het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen op je rekeningnummer teruggestort.

Gratis retourneren
Je stuurt je pakket terug via PostNL met een gratis retourlabel of bij grote en zware pakketten maak je gebruik van onze gratis afhaalservice.

Bedrag per item
Uitgezonderd van gratis retourservice zijn akoestische panelen (standaard maat). Voor elk item dat je retour stuurt, verrekenen wij €4,99 retourkosten. Je maakt hierbij gebruik van onze afhaalservice.

Meld retour aan
Wil je je behang, deurmat, verf of beddengoed retour sturen? Deze producten kunnen eenvoudig via PostNL retour worden gestuurd. Ontdek hieronder hoe je je bestelling retour stuurt.

Meld retour aan

  • 1. Meld je retour aan

    Graag horen we via het invullen van een webformulier wat je wil retourneren en waarom. Geen zorgen, het is niet veel werk. Binnen 1 minuut is het geregeld!

  • 2. Print het retourlabel

    Je ontvangt z.s.m. na aanmelding een retourlabel met adres en retour-uitleg. Volg de uitleg en plak het etiket op de oorspronkelijke of vervangende doos. Geen printer? Scan en print het label eventueel bij het postkantoor. Het adres mag ook op de doos worden geschreven.

  • 3. Stuur je producten terug

    Neem de doos, indien mogelijk met retourlabel, mee naar een PostNL punt. Wil je weten welke PostNL locatie het meest dichtbij is? Vind jouw locatie hier.

  • 4. Ontvang binnen 5 werkdagen je geld terug

    Nadat wij je product(en) retour hebben ontvangen, krijg je het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen op je rekeningnummer teruggestort.

Liever je bestelling retour afgeven bij Home Design Shops in Zoetermeer? Dat kan ook. Je kunt deze optie aanvinken in het retouraanvraag formulier.
Wil je je laminaat, meubels, PVC, tapijt, vloerkleed, plinten of sierlijsten retour sturen? Een zware pallet of een groot en lang pakket hoef je natuurlijk niet zelf retour te sturen. Maak gebruik van onze gratis retour afhaalservice en onze bezorgpartner komen je product(en) thuis ophalen.

Meld retour aan

  • 1. Meld je retour aan

    Graag horen we via het invullen van een webformulier wat je wil retourneren en waarom. Geen zorgen, het is niet veel werk. Binnen 1 minuut is het geregeld!

  • 2. Plan je afhaal afspraak in

    Nadat je het online formulier hebt ingevuld, nemen wij telefonisch of per mail contact met je op voor een afhaal afspraak. Dit kan op maandag t/m vrijdag en de chauffeur kan tussen 08:00-18:00 uur het pakket bij je afhalen. Je krijgt op de ochtend (voor 10:00 uur) van afhalen een tijdsindicatie in de mail.

  • 3. Pak je retourpakket stevig in

    Heb je de pallet nog die je bij de bezorging kreeg? Dan kun je je product(en) hierop vastmaken. Wij vragen je in ieder geval de bestelling stevig in te wikkelen in bijv. huishoudfolie. Zo is de kans op schade klein.

  • 4. Ontvang binnen 5 werkdagen je geld terug

    Nadat wij je product(en) retour hebben ontvangen, krijg je het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen op je rekeningnummer teruggestort.

Voordat we je aankoopbedrag terug kunnen storten, ontvangen we je producten altijd onbeschadigd en in originele verpakking retour. Indien dit niet het geval is, kunnen wij je retouraanvraag weigeren.

We hebben enkele retour-aandachtspunten per productgroep voor je op een rijtje gezet.

  • Beddengoed

    Mag niet uit de verpakking worden gehaald.

  • Behang

    Mag niet uit de verpakking worden gehaald.

  • Verf

    Blik mag niet geopend worden. Zorg ervoor dat het blik niet kan verschuiven in de doos. Dit doe je door het blik vast te zetten tussen het opvulmateriaal. Je kunt natuurlijk het opvulmateriaal hergebruiken die samen met de verf naar jou is verstuurd.

  • Thuiswerkmeubels

    Beschermkapjes (om bijv. de wieltjes) mogen niet verwijderd worden.

  • Laminaat, PVC, plinten en sierlijsten

    Pakken worden altijd zo stevig mogelijk verpakt en teruggestuurd. Het liefst gewikkeld in het originele beschermmateriaal. Let vooral op het goed beschermen van de hoekjes.

Zolang de bestelling nog niet verzonden is, kunnen wij de bestelling nog wijzigen of annuleren. Zodra je pakket hier de deur uit is, kunnen wij helaas niets meer wijzigen aan je bestelling.

Neem via de mail contact op met onze klantenservice. Geef door wat we mogen aanpassen aan jouw bestelling. Laat je ordernummer (120…) of factuurnummer (520...) achter, zodat we je nog sneller kunnen helpen. Deze nummers vind je terug in de orderbevestiging. Heb je deze niet? Dan kunnen wij je bestelling ook opzoeken als je je adresgegevens doorgeeft.

Wat als het bedrag van mijn aangepaste bestelling hoger ligt?
Je ontvangt dan een nieuwe factuur met een betaallink om het verschil aan ons te voldoen. Het verschil betaal je eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Afterpay of Bancontact (MisterCash).

Wat als het bedrag van mijn aangepaste bestelling lager ligt?
Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.

Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?


  • Je hebt direct betaald

    Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het verrekende bedrag teruggestort. Je ontvangt het verrekende bedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.

  • Je hebt nog niet betaald

    Je oude bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je ontvangt dan een nieuwe factuur van je nieuwe bestelling met een betaallink. Je betaalt eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Afterpay of Bancontact (MisterCash).

  • Je hebt achteraf betaald aan AfterPay

    Wij annuleren het betaalverzoek bij Afterpay. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Afterpay.

  • Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Afterpay, maar nog niet betaald.

    Wij annuleren het betaalverzoek bij Afterpay. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast door Afterpay.


Wat als ik mijn bestelling wil annuleren?
Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.

Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?


  • Je hebt direct betaald

    Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het aankoopbedrag teruggestort. Je ontvangt het aankoopbedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.

  • Je hebt nog niet betaald

    Je bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je hoeft verder niets te doen.

  • Je hebt achteraf betaald aan AfterPay

    Wij annuleren het betaalverzoek bij Afterpay. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Afterpay.

  • Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Afterpay, maar nog niet betaald.

    Wij annuleren het betaalverzoek bij Afterpay. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast of verwijderd door Afterpay.



Bedrag per item

Voor elk item dat je retour stuurt, verrekenen wij €4,99 retourkosten.

  • Akoestische panelen (standaard maat)


Uitgezonderd van retourservice

  • Akoestische panelen op maat
  • Behang per meter
  • Borastapeter behang
  • Eijffinger Outletdeals
  • Farrow & Ball behang
  • Fotobehang (en behangcirkels)
  • Gordijnrails
  • Horren
  • Kleurstalen, kleurenkaarten en kleurenwaaiers
  • Midbec behang
  • Squid raamfolie
  • Vloerkleden standaard en op maat

De producten die niet retour kunnen, herken je aan de eigenschap "Retourneren niet mogelijk" bij productspecificaties.


Foutherstelservice

Per ongeluk een foutje gemaakt bij het opmeten? Wij helpen je graag aan de juiste maat. Om de nieuwe kosten zo laag mogelijk te maken, bieden we je een substantiële korting aan. Neem contact op voor meer informatie over de foutherstel-service.



Gratis stalenservice

Kleuren en patronen kunnen op een beeldscherm iets afwijken van de realiteit.





Hulp nodig?


Onze expert klantenservice is beschikbaar op:

DagTijd
Maandag9:00 - 17:00 uur
Dinsdag9:00 - 17:00 uur
Woensdag9:00 - 17:00 uur
Donderdag9:00 - 17:00 uur
Vrijdag9:00 - 17:00 uur
Zaterdag9:00 - 17:00 uur
Zon- en feestdagengesloten